Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,411,329
The Mediating Effects of Switching Costs on the Relationship between Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: A Study in Retail Banking Industry in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Vu Minh Ngo, Quyen Phu Thi Phan, Ninh Van Nguyen, Hieu Minh Vu
Nơi đăng:
International Journal of Supply Chain Management;
S
ố:
8 (2);
Từ->đến trang
: 389-393;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This paper develops and empirically tests the mediating role of switching costs in service quality - loyalty and satisfaction-loyalty relationships. Specially, different types of switching costs are tested separately providing more insights about their roles. This approach extended the insights on mediating effects of switching costs by differentiate the roles of positive switching costs and negative switching costs in the model. A research model about the interrelationships between service quality, customer satisfaction, switching costs and customer loyalty is developed. Based on this model, a survey is conducted with retail banking customers, with and 261 valid respondents. The hypotheses are then proposed and tested using Structural equation modeling technique (SEM). The analysis reveals that: positive switching cost is a significant mediator for both service quality-loyalty and satisfaction-loyalty relationships, while negative switching cost only mediates the service quality-loyalty relationship. These findings suggest that building and managing switching costs are necessary following-up steps after customer satisfaction for achieving long-term customer loyalty. However, using the right types of switching costs is necessary to significantly boost the loyalty from customers.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn