Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,849,558

 The relationship between website design and positive eWOM intention: testing mediator and moderator effect
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Phan, Q. P. T., & Pilík, M.
Nơi đăng: Journal of Business Economics and Management; Số: 19(2);Từ->đến trang: 382–398;Năm: 2018
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Electronic word of mouth (eWOM) has paid attention to the phenomenon of marketingstrategy because of the power of online comments to behavioural consequences. The key challengefor scholars and practitioners is to explore why consumers would like to give positive reviews ofproducts and service. However, little empirical research has been conducted on the effect of websitedesign on eWOM intention. The objective of this paper is to investigate the impact of websitedesign (aesthetic and usability) on eWOM intention, which is based on the adoption of the stimulus– organism – response model. To test the hypotheses, the study uses the Partial Least Squares(PLS) to test a total of 290 respondents collected from Taiwanese customers via an online survey.The outcomes show the impact of the website’s design on the attitude toward it, which would leadto positive eWOM. The study also provides empirical evidence on the moderating role of onlinepurchasing experience and the mediating effect of attitude toward a website on eWOM intention. Finally,the discussions also show implications and managerial insight for both scholars and marketers.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn