Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,849,558
The relationship between website design and positive eWOM intention: testing mediator and moderator effect
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phan, Q. P. T., & Pilík, M.
Nơi đăng:
Journal of Business Economics and Management;
S
ố:
19(2);
Từ->đến trang
: 382–398;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Electronic word of mouth (eWOM) has paid attention to the phenomenon of marketingstrategy because of the power of online comments to behavioural consequences. The key challengefor scholars and practitioners is to explore why consumers would like to give positive reviews ofproducts and service. However, little empirical research has been conducted on the effect of websitedesign on eWOM intention. The objective of this paper is to investigate the impact of websitedesign (aesthetic and usability) on eWOM intention, which is based on the adoption of the stimulus– organism – response model. To test the hypotheses, the study uses the Partial Least Squares(PLS) to test a total of 290 respondents collected from Taiwanese customers via an online survey.The outcomes show the impact of the website’s design on the attitude toward it, which would leadto positive eWOM. The study also provides empirical evidence on the moderating role of onlinepurchasing experience and the mediating effect of attitude toward a website on eWOM intention. Finally,the discussions also show implications and managerial insight for both scholars and marketers.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn