Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,078,394
Application of rubberized cement-based composites in pavements: Suitability and considerations
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phuong NgocPham, YanZhuge, AnacletTuratsinze, AhmedToumi, RafatSiddique
Nơi đăng:
Construction and Building Materials;
S
ố:
223;
Từ->đến trang
: 1182-1195;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Properties of rubberized cement-based composites have been investigated and the up-to-date research findings have demonstrated the practical feasibility of using the materials for large surface applications. Despite the detrimental effect in some mechanical properties, beneficial characteristics known as improved strain capacity, low propensity for restrained shrinkage cracking, high freeze-thaw resistance, better sound insulation, etc. make such composites relatively interesting for pavements such as road dedicated for low traffic volume, base or sub-base courses, or overlays. This review paper focuses on advantageous properties of rubberized cement-based materials and potential for pavement applications including rigid pavements, semi-flexible pavements, block pavers, cement-treated bases/sub-bases, and thin bonded overlays. General conclusions and further possible considerations to popularize the use of rubber aggregates in pavements as one of the most relevant solutions to recycle end-of-life rubber tires are also presented.
ABSTRACT
Properties of rubberized cement-based composites have been investigated and the up-to-date research findings have demonstrated the practical feasibility of using the materials for large surface applications. Despite the detrimental effect in some mechanical properties, beneficial characteristics known as improved strain capacity, low propensity for restrained shrinkage cracking, high freeze-thaw resistance, better sound insulation, etc. make such composites relatively interesting for pavements such as road dedicated for low traffic volume, base or sub-base courses, or overlays. This review paper focuses on advantageous properties of rubberized cement-based materials and potential for pavement applications including rigid pavements, semi-flexible pavements, block pavers, cement-treated bases/sub-bases, and thin bonded overlays. General conclusions and further possible considerations to popularize the use of rubber aggregates in pavements as one of the most relevant solutions to recycle end-of-life rubber tires are also presented.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn