Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,047,139
Phương pháp đánh giá hình thức lát xếp bề mặt mặt đường gạch bê tông tự chèn (ICP) với lý thuyết mô men chuyển vị
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Pham Ngoc Phuong, Wuguang Lin, Dae-Geun Park, Hyunwook Kim, Yoon-Ho Cho
Nơi đăng:
Journal of Transportation Engineering, American Society of Civil Engineers;
S
ố:
0733-947X;
Từ->đến trang
: 10.1061/(ASCE)TE.1943-5436.0000623, 04013008;
Năm:
2013
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Concrete block pavements (CBP) are used increasingly in pedestrian roads and low-volume highways. CBP experience various failure modes including shifting, cracking, spalling, erosion of jointing sand, etc. One of the most important causes of failure is the interlocking with high force between weak blocks. Laying patterns affect the global and local behaviors of different block types. A simple and efficient testing program was introduced and conducted for evaluating the interlocking performance of complex block shapes and different block patterns under horizontal loading conditions. An image technique, video capturing and block movement plots, were also applied to consider the individual movement of laid blocks on a test set-up. A displacement-moment (D-moment) concept was suggested to interpret the local and global behavior of different block types and patterns. Typical rectangular and shaped block types with three different laying patterns such as stretcher, basket weave, and herringbone were compared in executed experimental results and interpreted parameters, i.e., maximum force, energy, and D-moment.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn