Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,047,139

 Phương pháp đánh giá hình thức lát xếp bề mặt mặt đường gạch bê tông tự chèn (ICP) với lý thuyết mô men chuyển vị
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Pham Ngoc Phuong, Wuguang Lin, Dae-Geun Park, Hyunwook Kim, Yoon-Ho Cho

Nơi đăng: Journal of Transportation Engineering, American Society of Civil Engineers; Số: 0733-947X;Từ->đến trang: 10.1061/(ASCE)TE.1943-5436.0000623, 04013008;Năm: 2013
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Concrete block pavements (CBP) are used increasingly in pedestrian roads and low-volume highways. CBP experience various failure modes including shifting, cracking, spalling, erosion of jointing sand, etc. One of the most important causes of failure is the interlocking with high force between weak blocks. Laying patterns affect the global and local behaviors of different block types. A simple and efficient testing program was introduced and conducted for evaluating the interlocking performance of complex block shapes and different block patterns under horizontal loading conditions. An image technique, video capturing and block movement plots, were also applied to consider the individual movement of laid blocks on a test set-up. A displacement-moment (D-moment) concept was suggested to interpret the local and global behavior of different block types and patterns. Typical rectangular and shaped block types with three different laying patterns such as stretcher, basket weave, and herringbone were compared in executed experimental results and interpreted parameters, i.e., maximum force, energy, and D-moment.


© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn