Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,571,532

 SỬ DỤNG HÌNH THỨC HOẠT ĐỘNG NGOẠI KHÓA NHẰM NÂNG CAO HỨNG THÚ HỌC TẬP NGÔN NGỮ TIẾNG VIỆT CHO SINH VIÊN - HỌC VIÊN NƯỚC NGOÀI
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Phan Thị Thanh Thúy, Trịnh Thị Thái Hòa
Nơi đăng: Tạp chí Thiết bị Giáo dục; Số: 263, kì 2 tháng 4 năm 2022;Từ->đến trang: 66-68;Năm: 2022
Lĩnh vực: Xã hội nhân văn; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
As with any foreign language, teaching Vietnamese as a foreign language requires language teachers to emphasize the importance of creating a communication environment where learners can effectively interact using the target language (Vietnamese). In fact, extracurricular activities in the curriculum help students improve their language skills and knowledge. At the same time, the integration of cultural elements into lessons through extracurricular activities is an inevitable part of teaching Vietnamese to foreigners. In this study, we evaluate the using extracurricular activities to enhance interesting in learning at the university of Da Nang – University of Foreign language studies on the basis of analyzing the survey results of learners' satisfaction with the extra-curricular activities they have participated in. Research results show that integration method learners' Vietnamese communication skills and soft skills have been greatly improved through their participation in these activities.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn