Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,732,931

 FACTORS AFFECTING M-SHOPPING DURING COVID-19 PANDEMIC: Based on the S-O-R model.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Tran Bao Nguyen- Tran(1), Tam Nguyen Minh(1), Thanh Ngo Thien(2)
Nơi đăng: Conference on Economics, Business, and Tourism (3rd CEBT-2020); Số: 3;Từ->đến trang: 1;Năm: 2020
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Báo cáo; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The COVID-19, emerged in Wuhan - China, is probably the most terrible pandemic as there is no proved vaccine or treatment for the rapidly spreading disease. Various countries are enforcing measures including lockdown and self-quarantines to slow the transmission of the coronavirus and protect citizens with the pre-existing conditions. Due to self-quarantine situation, mobile shopping is considered to be the most powerful and effective methods of purchasing goods in comparison with other traditional ones. Thus, the research adopts S-0-R model and Flow theory to propose framework and provide early insights into the consumer attitudes and behaviors related to mobile purchasing during the stages of COVID-19 situation in Vietnam. Theoretical implications and suggestions for further research are proposed.Keywords: COVID-19, S-O-R model, flow theory, mobile shopping, Vietnam
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn