Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 109,409,451

 How useful are online reviews' characteristics ? : observation through OTA channels
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Nguyen Cao Lien Phuoc, Nguyen Minh Tam, Chu My Giang
Nơi đăng: International Conference for young researchers in Economics & Business; Số: NA;Từ->đến trang: NA;Năm: 2021
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Báo cáo; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

ABSTRACT
The purpose of this paper is to discuss the effect of online reviews ‘characteristics includingcontent, review rating, valence, timeliness, length and form on hotel online booking decisionamong OTA channels. A multivariate regression approach was utilized to analyse data from 421responses of tourists who stay in small and medium-sized hotels in Da Nang and onlinepopulations from August 2019 to December 2019. The findings indicate that the content ofonline reviews and review rating have the greatest impact on potential tourists’ bookingdecisions while timeliness and form of online reviews show a lower-level influence. Especially,the length of online reviews fails to gain substantial attraction of readers when looking foraccommodation for their future trips. In addition, the result witnesses the positive relationshipbetween valence of online reviews and booking intentions towards a hotel. This study provides atheoretical insight into the influence level of six common characteristics of online reviews.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn