Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,717,292
Challenges and enablers of women entrepreneurs’ career advancement in Vietnam’s coffee industry
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Giang NT Nguyen , Thinh Gia Hoang , Tam Minh Nguyen , Thanh Thien Ngo
Nơi đăng:
Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy;
S
ố:
15;
Từ->đến trang
: 76-95;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Purpose
This paper aims to explore the motivational factors and contextual facilitators of female entrepreneurs in Vietnam’s coffee industry and also the barriers facing them.
Design/methodology/approach
This study adopts the grounded theory approach, using semi-structured in-depth interviews with 31 women entrepreneurs in the coffee industry in the rural Central Highlands of Vietnam.
Findings
This study found that necessity-driven factors play an important role in motivating female entrepreneurs to advance their careers. However, these factors may be transformed into the opportunity-driven motives. Furthermore, the findings suggest that Asia’s collectivism culture and family support significantly affect the success of the women entrepreneurs, although gender inequality is not perceived as a serious constraint in entrepreneurial activities.
Research limitations/implications
This study has implications for the literature of women entrepreneurs regarding motivations and contextual influences in agricultural and rural areas of Vietnam. However, the sample size is relatively small which limits the concept generation of the study. For further research, a larger sample size with different business sectors should be considered to generate more explicit findings.
Practical implications
The findings from this study can assist the policymakers in developing strategies and governmental policies to support the career advancement of women entrepreneurs and improving gender equality in Vietnam.
Originality/value
This study contributes to the literature about understanding the motives and the roles of socioeconomic contexts in women’s entrepreneurial activities in agricultural and rural areas.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn