Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,003,131
Repeating a Monologue Under Increasing Time Pressure: Effects on Fluency, Complexity, and Accuracy
marriage affairs
open
i want an affair
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thai, C. and Boers, F.
Nơi đăng:
TESOL Quarterly;
S
ố:
n/a;
Từ->đến trang
: n/a;
Năm:
2015
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Studies have shown that learners' task performance improves when they have the opportunity to repeat the task. Conditions for task repetition vary, however. In the 4/3/2 activity, learners repeat a monologue under increasing time pressure. The purpose is to foster fluency, but it has been suggested in the literature that it also benefits other performance aspects, such as syntactic complexity and accuracy. The present study examines the plausibility of that suggestion. Twenty Vietnamese EFL students were asked to give the same talk three times, with or without increasing time pressure. Fluency was enhanced most markedly in the shrinking-time condition, but no significant changes regarding complexity or accuracy were attested in that condition. Although the increase in fluency was less pronounced in the constant-time condition, this increase coincided with modest gains in complexity and accuracy. The learners, especially those in the time-pressured condition, resorted to a high amount of verbatim duplication from one delivery of their narratives to the next, which explains why relatively few changes were attested in performance aspects other than fluency. The findings suggest that, if teachers wish to implement repeated-narrative activities in order to enhance output qualities beyond fluency, the 4/3/2 implementation is not the most judicious choice, and opportunities for language adjustment need to be incorporated early in the task sequence.
walgreens pharmacy coupon
site
promo codes walgreens
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn