Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,584,857
Improve Students'english Vocabulary With The Memrise Mobile Application
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Trần Ngọc Quyên Quyên
Nơi đăng:
International Journal on E-Learning Practices (IJELP);
S
ố:
5;
Từ->đến trang
: 12-22;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Developing learner’s vocabulary is one of the most important keys to learning English because vocabulary is the foundation of learning English. With Internet, students have many opportunities to use online tools to apply advanced skills and expand their vocabulary. Recently, with the proliferation of devices, the possibility of Mobile Assisted Language Learning (MALL) is being considered. This research is based on Mnemonics, a vocabulary building application. The authors also investigated changes in the vocabulary levels of English learners in foreign language schools and their attitudes towards using the mobile app to improve their vocabulary. Additionally, our research shows how students rate the quality of their apps. Furthermore, the article provides specific advice on using her Memrise for students with different levels of English.
ABSTRACT
Developing learner’s vocabulary is one of the most important keys to learning English because vocabulary is the foundation of learning English. With Internet, students have many opportunities to use online tools to apply advanced skills and expand their vocabulary. Recently, with the proliferation of devices, the possibility of Mobile Assisted Language Learning (MALL) is being considered. This research is based on Mnemonics, a vocabulary building application. The authors also investigated changes in the vocabulary levels of English learners in foreign language schools and their attitudes towards using the mobile app to improve their vocabulary. Additionally, our research shows how students rate the quality of their apps. Furthermore, the article provides specific advice on using her Memrise for students with different levels of English.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn