Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,073,370
Knowledge recontextualization by returnee entrepreneurs: The dynamic learning perspective
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Yen Tran, Anh Tran Tram Truong
Nơi đăng:
Journal of International Management (SSCI, Scopus Q1, A, 3* ABS);
S
ố:
28;
Từ->đến trang
: 100922;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Effective knowledge recontextualization is key to successful knowledge transfer in cross-cultural context. This paper explores how returnee entrepreneurs in Vietnam learn to recontextualize their overseas knowledge while establishing new ventures back in their home country. Our dynamic learning process model suggests that (1) in the pre-founding phase, an
interactive
vicarious learning and intuitive learning mechanism enables returnees to make sense of overseas knowledge; (2) during the founding phase,
blended learning
mechanism – the balancing act between market response versus market imposing - helps returnees manage the paradoxical cross cultural tension, importantly (3) in the growth phase, the cycling between unlearning and relearning helps them discard, select and recreate new knowledge in the pursuit of sustainable entrepreneurial growth. The study advances the literature on knowledge recontextualization by clarifying key underpinning learning mechanisms essential for ensuring “effectiveness” outcomes. It also contributes to the work on returnee entrepreneurship and entrepreneurial learning by demonstrating how international entrepreneurs learn overtime to thrive in a conflicting cultural context.
ABSTRACT
Effective knowledge recontextualization is key to successful knowledge transfer in cross-cultural context. This paper explores how returnee entrepreneurs in Vietnam learn to recontextualize their overseas knowledge while establishing new ventures back in their home country. Our dynamic learning process model suggests that (1) in the pre-founding phase, an
interactive
vicarious learning and intuitive learning mechanism enables returnees to make sense of overseas knowledge; (2) during the founding phase,
blended learning
mechanism – the balancing act between market response versus market imposing - helps returnees manage the paradoxical cross cultural tension, importantly (3) in the growth phase, the cycling between unlearning and relearning helps them discard, select and recreate new knowledge in the pursuit of sustainable entrepreneurial growth. The study advances the literature on knowledge recontextualization by clarifying key underpinning learning mechanisms essential for ensuring “effectiveness” outcomes. It also contributes to the work on returnee entrepreneurship and entrepreneurial learning by demonstrating how international entrepreneurs learn overtime to thrive in a conflicting cultural context.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn