Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,386,446
Entrepreneurial patterns and network leveraging in returnee entrepreneurship: a qualitative study of returnee entrepreneurs in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Trương Trần Trâm Anh, Lê Đức Tiến
Nơi đăng:
The University of Danang-Journal of Science and Technology;
S
ố:
Vol. 21, No. 12.2;
Từ->đến trang
: 18-24;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
Returnee entrepreneurship is one of the significant drivers for economic growth in emerging economies. Although returnee entrepreneurship research has provided a comprehensive picture of who returnee entrepreneurs are, little is known about the motivations behind their decision to return and the decision to engage in entrepreneurship. In addition, while the nature of motivation may affect how entrepreneurs leverage networks during their venture creation, the current returnee entrepreneurship literature has not studied this phenomenon in depth. As such, adopting a qualitative approach, we identified three returnee entrepreneurial patterns and their corresponding network leveraging among 13 cases of returnee entrepreneurs in Vietnam. Our study provides theoretical and practical contributions to the understanding of returnee entrepreneurial paths and network leveraging in returnee entrepreneurship context.
ABSTRACT
Returnee entrepreneurship is one of the significant drivers for economic growth in emerging economies. Although returnee entrepreneurship research has provided a comprehensive picture of who returnee entrepreneurs are, little is known about the motivations behind their decision to return and the decision to engage in entrepreneurship. In addition, while the nature of motivation may affect how entrepreneurs leverage networks during their venture creation, the current returnee entrepreneurship literature has not studied this phenomenon in depth. As such, adopting a qualitative approach, we identified three returnee entrepreneurial patterns and their corresponding network leveraging among 13 cases of returnee entrepreneurs in Vietnam. Our study provides theoretical and practical contributions to the understanding of returnee entrepreneurial paths and network leveraging in returnee entrepreneurship context.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn