Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,158,869

 The Effects of Online Peer Feedback on Students’ Writing Skills during Corona Virus Pandemic
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Tran Thi Thuy Oanh, Pham Vu Phi Ho
Nơi đăng: International Journal of Instruction; Số: Vol.16, No.1;Từ->đến trang: 881-896;Năm: 2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The purpose of this study is to compare the impacts of two different modes of epeer feedback on the students’ writing skills to see which mode should be better used to train the students’ writing skills. The current study included 66 first-year students from the University of Foreign Language Studies in Danang City, Vietnam. The quasi-experimental research design was employed in the study. The two groups were taught how to compose a paragraph writing with peer comments in two rounds (1st & 2nd drafts). One group used Moodle (LMS), while the other used Facebook for e-peer feedback. Data collection was from pre-and post-tests for quantitative analysis. The research indicated that both types of e-peer feedback had a significant influence on students' writing abilities. However, the Moodle peer comments had little effect on students' writing length, but the e-peer remark on Facebook had a considerable impact. Post-test comparisons show that students who conducted peer comments on Facebook were considerably more diverse than their peers who conducted them in Moodle.
[ 2023\2023m02d07_15_12_47iji_2023_1_49.pdf ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn