Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,023,751
EFFECTS OF HEATING OPERATION ON VALUE OF BITUMEN PENETRATION
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thu Thao T. Tran, Teron V. Nguyen
Nơi đăng:
THE UNIVERSITY OF DANANG, JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY;
S
ố:
06(91).2015;
Từ->đến trang
: 56-59;
Năm:
2015
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
Penetration is an important factor of bitumen as an indicator of bitumen viscosity. The change in bitumen viscosity will affect mechanical characteristics of the aggregate and bitumen mixture. Based on reviewing existing construction technologies of asphalt pavements combined with the analysis of bitumen heating technologies in tank-trucks and at asphalt mixing plants, we performed a replication of bitumen heating operation in laboratory and testing of penetration factor according to different heating operations. As a result, we proposed suitable extents of heating operation to ensure that the heated bitumen penetration value is acceptable during construction. The study results will help construction units select bitumen heating operation easily, contributing to the increase of pavement lifetime, enhancing road level of services, reducing traffic accidents and boosting economic efficiency.
ABSTRACT
Penetration is an important factor of bitumen as an indicator of bitumen viscosity. The change in bitumen viscosity will affect mechanical characteristics of the aggregate and bitumen mixture. Based on reviewing existing construction technologies of asphalt pavements combined with the analysis of bitumen heating technologies in tank-trucks and at asphalt mixing plants, we performed a replication of bitumen heating operation in laboratory and testing of penetration factor according to different heating operations. As a result, we proposed suitable extents of heating operation to ensure that the heated bitumen penetration value is acceptable during construction. The study results will help construction units select bitumen heating operation easily, contributing to the increase of pavement lifetime, enhancing road level of services, reducing traffic accidents and boosting economic efficiency.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn