Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 111,199,487

 Vận dụng kĩ thuật dạy học phòng tranh để phát triển năng lực giao tiếp toán học cho học sinh lớp 6
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Vũ Đình Chinh (GV hướng dẫn), Nguyễn Thị Phước Diễm (Học viên cao học)
Nơi đăng: Tạp chí Giáo dục và Xã hội; Số: Số 157 (218) tháng 4/2024 (kỳ 1);Từ->đến trang: 36-41;Năm: 2024
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT


ABSTRACT
Mathematical communication competency is a fundamental ability that needs to be cultivated and nurtured in students throughout their mathematics education. Students are provided with opportunities to articulate, clarify, and expand upon mathematical ideas, facilitating the connection of mathematical concepts and the development of critical thinking through communication. The Gallery Walk technique has shown potential for enhancing the efficacy of teaching and learning mathematics. Many educators are particularly interested in employing this strategy as a means of fostering learning opportunities. This article discusses the application of the Gallery Walk technique to foster mathematical communication skills among grade 6 students.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn