Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,897,036
The factors affecting user behavior on mobile voting in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
김광용, 김종배, Hung Trong Van
Nơi đăng:
International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering;
S
ố:
11;
Từ->đến trang
: 311-318;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The significant development of Information Technology has delivered to peoples' lives so many conveniences, benefits, and advantages. Convenience is one of the important points considered as the requirement to affect users’ behavior on the adoption of new technology. For enhancing convenience, the mobile voting system was applied as the main point to improve fairness, freedom, and democracy in the Vietnamese voting process. The aim of this study is to clarify the satisfaction, feasibility, and user behavior intention in using the Vietnam Mobile Voting service. This study investigated 3 main group factors as" Social"," Individual" and" Technics" to evaluate the Mobile voting service. The research is assessed based on the data from 228 participants using the questionnaire. The data is used to test the research model and proposed hypothesis. The results of this research can be used to increase the quality of the service and evaluate user intention and satisfaction on Mobile Voting in Vietnam.
ABSTRACT
The significant development of Information Technology has delivered to peoples' lives so many conveniences, benefits, and advantages. Convenience is one of the important points considered as the requirement to affect users’ behavior on the adoption of new technology. For enhancing convenience, the mobile voting system was applied as the main point to improve fairness, freedom, and democracy in the Vietnamese voting process. The aim of this study is to clarify the satisfaction, feasibility, and user behavior intention in using the Vietnam Mobile Voting service. This study investigated 3 main group factors as" Social"," Individual" and" Technics" to evaluate the Mobile voting service. The research is assessed based on the data from 228 participants using the questionnaire. The data is used to test the research model and proposed hypothesis. The results of this research can be used to increase the quality of the service and evaluate user intention and satisfaction on Mobile Voting in Vietnam.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn