Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,349,082

 Thực trạng và giải pháp phát triển năng lực dạy học môn khoa học tự nhiên của giáo viên trung học cơ sở đáp ứng đổi mới giáo dục trong thời gian tới
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Lê Thanh Huy, Phùng Việt Hải.
Nơi đăng: Tạp chí giáo dục,ISSN 2354-0753; Số: Số đặc biệt tháng 4;Từ->đến trang: tr.155-160;Năm: 2019
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
Ministry of Education and Training has issued a general education curriculum which gives a new subject - Natural Science for lower secondary school students. The detailed draft curriculum has been completed and presented but there are currently no textbooks. To teach this subject, teachers must be master the knowledge of Physics, Chemistry, Biology, and Earth Sciences. However, most junior high school teachers now are trained to teach one or two subjects only. This article that would like to present the survey results about the willingness of lower secondary school teachers in teaching natural science, will then also propose some solutions to improve teachers’ capacity in teaching Natural Science to meet the requirements of new general education curriculum in near future.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn