Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,077,654
Repair method using CFRP sheet for corroded gusset plate connection in truss bridge
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Ngoc Vinh PHAM
,T. MIYASHITA,K. OHGAKI,Y. OKUYAMA,A. KOBAYASHI,Y. HIDEKUMA T. HIROSE, M. HATTORI
Nơi đăng:
Journal of Japan Society of Civil Engineers (JSCE), Online ISSN: 2187-5103;
S
ố:
Vol. 6, DOI: 10.2208/journalofjsce.6.1_91;
Từ->đến trang
: 91-109;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Recently, damage to steel truss bridges due to corrosion has become a serious problem worldwide. In particular, severe damage due to corrosion at gusset plate connection is being widely reported. Corroded gusset plates that have reduced load-carrying capacity can lead to the collapse of the entire bridge. Attachment of stiffening plate and member replacement are among the conventional methods often applied to repair corroded structures. However, these repair works lack efficacy because of the heavy machinery and welding facilities required. In this study, two carbon fiber-reinforced polymers (CFRP) bonding methods, outside bonding and both-sides bonding, are proposed to improve the strength of the corroded gusset plate connection and decrease stress on the corroded section of the gusset plate. CFRP is used as the repair material for the corroded gusset plate connection in the proposed methods because of its light weight, high strength, and superior durability. Loading tests were conducted with a model approximately 50% the size of a real bridge and degrees of corrosion assumed to be approximately 50% and 75% of the gusset plate thickness.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn