Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,868,337
Experimental study on reinforcement by lightweight resin mortar and CFRP molding material from under the steel deck slab
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tsubasa YASUDA, Kazuo OHGAKI, Yuya HIDEKUMA, Manabu ISHIDA, Noriyuki SUZUKI,
Ngoc Vinh PHAM
Nơi đăng:
Japanese Journal of JSCE;
S
ố:
80(14);
Từ->đến trang
: 23-14002;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
During fatigue damage to the steel deck, fatigue cracks propagate starting from the U-rib welds. As a countermeasure against such fatigue damage, SFRC pavement construction is a standard construction method. However, lane regulation is required and causes traffic congestion. Therefore, we are considering a reinforcement method using lightweight resin mortar filled in the U-ribs and CFRP molded material pasted between the U-ribs as a reinforcement method from the bottom of the steel deck slab. In this study, we performed a steel deck specimen with three U-ribs, filled the U-ribs with lightweight resin mortar, secondary injection of resin, and pasted CFRP molding material between the U-ribs. We confirmed the reinforcing effect. We also applied heat equivalent to that of goose asphalt pavement and confirmed changes in performance when affected by heat.
ABSTRACT
During fatigue damage to the steel deck, fatigue cracks propagate starting from the U-rib welds. As a countermeasure against such fatigue damage, SFRC pavement construction is a standard construction method. However, lane regulation is required and causes traffic congestion. Therefore, we are considering a reinforcement method using lightweight resin mortar filled in the U-ribs and CFRP molded material pasted between the U-ribs as a reinforcement method from the bottom of the steel deck slab. In this study, we performed a steel deck specimen with three U-ribs, filled the U-ribs with lightweight resin mortar, secondary injection of resin, and pasted CFRP molding material between the U-ribs. We confirmed the reinforcing effect. We also applied heat equivalent to that of goose asphalt pavement and confirmed changes in performance when affected by heat.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn