Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,117,319

 The influence of Media and Communication on Foreign policy implementation: Case study of CNN Effect
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Võ Thị Giang, Lê Thị Phương Loan, Nguyễn Thị Trúc Hà
Nơi đăng: 4th International Conference on Business, Education, Social and Technology (ICBEST2023); Số: e-ISBN: 978-967-2476-56-6;Từ->đến trang: 504-514;Năm: 2023
Lĩnh vực: Xã hội nhân văn; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

ABSTRACT
2022 witnessed a number of major events in world politics, notably the Russia-Ukraine conflict, the assassination of former Japanese Prime Minister Abe Shinzo, the death of Queen Elizabeth II, etc. resulting in a global information explosion that further highlights the influence of mass communication on the international political and economic environment. Through research methods of analysis - synthesis, case study and history, this article studies the impact of communication on the implementation of US foreign policy through an effective case study the CNN Effect. Based on the influence of the CNN Effect on foreign policy-making, implications on the use and management of mass communication in Viet Nam are proposed
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn