Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
Studying and evaluating the effect of reducing the wave of seadike to the port area of Lien Chieu, Da Nang city.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Ngoc Duong VO, Quang Binh NGUYEN, Cong Phong NGUYEN and Thi Ngoc Canh DOAN
Nơi đăng:
The 3rd International Conference on Sustainability in Civil Engineering (ICSCE 2020);
S
ố:
978-604-76-2284-9;
Từ->đến trang
: 181-186;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Flow stabilization plays a very important role in the operation of seaport facilities. Usually to facilitate trade, seaports are built in locations subject to the impact of waves, winds and complex flow regimes. It is necessary to design works to limit those impacts, especially in complicated weather conditions, such as tropical storms. Lien chieu is a key port project in the central region of Vietnam. This work is expected to solve existing weaknesses in logistics services for Da Nang city as well as other provinces in the region. However, it is located in a relatively complex climate region, frequently affected by storms and northeast monsoons. This requires designers to find suitable solutions to minimize the impact of the above phenomena. In order to choose a suitable structural solution, the research team used twodimensional model to simulate the impact of hydrodynamic phenomena in the area under the impact of extreme weather phenomena. Since then, making appropriate designs for Lien Chieu seaport. This paper is to present some simulation results of proposed structural solutions for Lien Chieu Port. The results are expected to provide basic analysis to help in the design of port protection structures better.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn