Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
The Quest for Customer Intelligence to Support Marketing Decisions: A Knowledge-Based Framework
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Anh Khoa Dam, Thang Le Dinh, William Menvielle
Nơi đăng:
Vietnam Journal of Computer Science;
S
ố:
N/A;
Từ->đến trang
: 1-20;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The quest for customer intelligence to create value in marketing has highlighted the significance of the research focus of the paper. Customer intelligence, which is defined as understandings or insights resulting from the application of analytic techniques, plays a significant role in the survival and prosperity of enterprises in the knowledge-based economy. In this light, the paper has developed a framework of customer intelligence to support marketing decisions through the lens of knowledge-based theory. The proposed framework aims at supporting enterprises to identify the right customer data for the right customer intelligence corresponding with the right marketing decisions. In this light, four types of customer intelligence are clarified including product-aware intelligence, customer DNA intelligence, customer experience intelligence, and customer value intelligence. The applications of customer intelligence are also elucidated with relevant marketing decisions to maximize value creation. To illustrate the framework, an example is presented. The importance and originality of this study are that it responds to changes in customer intelligence in the age of massive data and covers multifaced aspects of marketing decisions.
[
2022\2022m04d015_1_1_2s2196888822500208.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn