Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
Vietnamese Sentiment Analysis for Hotel Review based on Overfitting Training and Ensemble Learning
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thuy Nguyen-Thanh, Giang Thi-Chau Tran
Nơi đăng:
SoICT 2019 Proceedings of the Tenth International Symposium on Information and Communication Technology (Q4-Scopus), DOI: 10.1145/3368926.3369675;
S
ố:
ISBN: 978-1-4503-7245-9;
Từ->đến trang
: 147-153;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Công nghệ thông tin;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Inthis study, we propose a machine learning model in analyzing customer opinions based on Vietnamese text: the case of hotel service, classifying a review as a positive or a negative. In particular, our solution focuses on improvement: preprocessing, standardization, training data relabelling with Error Analysis method. Besides, training data is enhanced with emotional dictionary; 5-Fold Cross Validation and Confusion Matrix are used to control overfitting and underfitting and to test the model; Hyperparameter Tuning method is used to optimize model parameters; Ensemble Methods are used to combine several machine learning techniques into the most efficient predictive model. Used data is collected from website booking.com.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn