Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
Điểm hòa vốn: sản lượng hay doanh thu hòa vốn
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Trần Thị Nga
Nơi đăng:
Tạp chí Kế toán và Kiểm toán;
S
ố:
Số: 7/2014(130);
Từ->đến trang
: Trang: 13,14;
Năm:
2014
Lĩnh vực:
Kế toán;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
Break-even point analysis is an essential part in Cost-Value-Profit method (CVP). Break-even point is estimated using two methods: equation and chart. In reality, there is hardly any business with only one product. Most of them have multiple product lines. In that case, finding a break-even point for the whole company will be more complex. According to past research, there are currently two arguments in terms of finding the break-even point for these companies. The first argument is: estimate the break-even volume for the whole firm then estimate the break-even volume for each product. The second argument is: estimate the break-even (in sales) for the whole firm then estimate the break-even point for each product. Both arguments are based on the assumption of constant … and both produce the same result. According to the author, in the case of firms with multiple product lines, there is no point in finding the break-even volume of the whole firm since this product does not exist. This is often known as the downside of volume measure. Volume measure cannot sum different objects which have different units (litter, meter, kilogram….). As a result, the currency measure is the appropriate measure in determine the break – even point for the diversified company. The article also notices that the break –even point is not the target of the company; however, it will show the safe threshold in the business. In the reality, the consumption of constant sale mix is not reasonable; as a result the sale mix of last period is used for the alternative.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn