Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
Performance-based design methodology for inundated elevated coastal structures subjected to wave load
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Trung Q. Do
, John W. van de Lindt, Daniel T. Cox
Nơi đăng:
Engineering Structures, ELSEVIER (SCI);
S
ố:
117;
Từ->đến trang
: 250-252;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This paper presents the method and results of a numerical study to develop a performance-based design methodology for elevated coastal structures with a focus on bridges. However, the methodology is applicable to other elevated coastal structures. A combined Eulerian–Lagrangian method for fluid–structure interaction was applied in order to compute forces on elevated coastal structures. The numerical results are in good agreement with test results of a large scale bridge section tested previously at the O.H. Hinsdale Wave Research Laboratory at Oregon State University. Specifically, a 5-m section of a prototype I-10 bridge section was used to demonstrate the fragility approach for performance-based design using four different levels of elevation. By introducing fragility modeling, a variety of design options can be considered consisting of either raising the elevation of the bridge or strengthening the structure itself in order to obtain the desired probability of failure for a specific intensity of hurricane surge and waves.
ABSTRACT
This paper presents the method and results of a numerical study to develop a performance-based design methodology for elevated coastal structures with a focus on bridges. However, the methodology is applicable to other elevated coastal structures. A combined Eulerian–Lagrangian method for fluid–structure interaction was applied in order to compute forces on elevated coastal structures. The numerical results are in good agreement with test results of a large scale bridge section tested previously at the O.H. Hinsdale Wave Research Laboratory at Oregon State University. Specifically, a 5-m section of a prototype I-10 bridge section was used to demonstrate the fragility approach for performance-based design using four different levels of elevation. By introducing fragility modeling, a variety of design options can be considered consisting of either raising the elevation of the bridge or strengthening the structure itself in order to obtain the desired probability of failure for a specific intensity of hurricane surge and waves.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn