Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
Toward real-time decision making for bus service reliability
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
V. Tran, P. Eklund and C. Cook
Nơi đăng:
IEEE International Symposium on Communications and Information Technologies (ISCIT), Gold Coast, Australia 2012;
S
ố:
978-1-4673-1155-7;
Từ->đến trang
: 324-329;
Năm:
2012
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
V. Tran, P. Eklund and C. Cook
ABSTRACT
This paper addresses real-time decision making for a transit system based on a Bayesian network. It addresses issues associated with real-time control of bus operations to improve headway and minimize passenger wait time. The randomness of passenger arrivals at bus stops and external factors, such as traffic congestion and weather, in high frequency transit operations often cause highly irregular headway that can result in decreased service reliability. The approach proposed in this paper, which has the capability of handling the uncertainty of transit operations, applies holding control strategies to forestall bus unreliability and, where unreliability is evident, restore reliability. A real-life bus route operating in Wollongong, Australia together with its passenger load data are used in the simulation analysis to verify and evaluate the proposed approach
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn