Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 112,298,152
Toward a knowledge city from perspectives of Japanese cities: Implications for Danang, Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Van-Anh T. Truong
, Huong T. Trinh
Nơi đăng:
Proceedings of the International Conference on Management and Business - COMB 2019, 6th December, Danang Publishing House;
S
ố:
ISBN 978-604-84-4583-6;
Từ->đến trang
: 345-357;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Smart and sustainable cities have become standard for any locality that aims to livability. Danang – the livable city in Central Vietnam – is looking for solutions for urban issues to brand itself effectively toward different stakeholders. Nevertheless, Danang appears to be unfocused in attaining its vision. Therefore, this study analyzes the success models of Japanese cities based on knowledge of sustainability. Two cases of Tsukuba Science City and Yokohama Creative City are selected because of their similarities with Danang, Vietnam, in many aspects. The finding shows the successful elements of these knowledge cities are the role of government in creating and maintaining industry-government-academia collaboration and the role of citizens and/or the creative class in promoting the place images. Besides, the study gives some implications for transition from government to governance through a unique mechanism that boosts human resource interchange between different sectors. Additionally, Danang can consider rebranding itself as a university city for harmonious development. In the current context, the study offers a new approach for a knowledge-based city. Hence, it contributes to the practice in branding Danang and rethinks about the role of universities in place branding for further research.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn