Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,894,471
The challenges of Vietnamese university students in the construction of evaluative meanings
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Đinh Thanh Liêm
Nơi đăng:
Báo cáo tại hội nghị Australian Applied Linguistics Association;
S
ố:
0;
Từ->đến trang
: 0;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The ability to use evaluative language to engage with the reader is recognised as a significant element contributing to more or less persuasive arguments and therefore, ultimately, the success of a written argument (Wu Siew & Allison, 2005). The construction of a well-formulated argumentative text involves a strategic and effective management of the writer’s individual perspective and the existence of other perspectives. Within a contested knowledge space, writers must be able to argue for the credibility of their own position towards an issue. This is often conveyed by evaluative resources for construing the writer’s opinion or evaluation of propositions in relation to other assumed positions. However, the ability to manage multiple viewpoints poses a significant challenge to student writers, especially those who learn English as a Foreign Language. This paper reports on some preliminary findings from my PhD study that examines the challenges encountered by Vietnamese EFL university students in relation to the construction of evaluative meanings. My analysis is informed by aspects of the engagement framework developed within the theoretical foundation of Systemic Functional Linguistics (Halliday & Matthiessen, 2013) with a focus on identifying the patterns of evaluative meanings for engaging with other perspectives. The findings suggest that the students demonstrate a limited control of resources for engaging with others. This is evident in their heavy reliance on common-sense everyday experiences and their prior knowledge as a valid form of evidence to support a claim. These findings have important implications for how teachers may apprentice the students into argumentation which is crucial for academic success.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn