Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,392,070
The stock-service productivity of the European road transport infrastructure
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thi Cuc Nguyen, Alessio Miatto, Tomer Fishman, Junbeum Kim
Nơi đăng:
Journal of Resources, Conservation & Recycling;
S
ố:
193;
Từ->đến trang
: 1-11;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
An efficient transport infrastructure not only connects markets and people but also positively affects economic activity, development, and growth. However, little research acknowledges the interaction between the material resources of in-use stocks of transport infrastructure and their service provision. Using the European transport sector as a case study, we quantify the mass of materials composing the transport infrastructure and analyze the interactions between in-use stocks and service provision through the stock-service productivity indicator. We also assess the primary factors driving stock-service productivity changes and explore feasible ways to improve productivity. To do so, we decompose changes in stock-service productivity to the effects of transport intensity, affluence, population density, road density, and material stock efficiency at regional and national levels based on the Log-Mean Divisia Index (LMDI) method. The results indicate that (1) the productivity of the materials stocked in the European road infrastructure increased from 51 to 57 freight-kilometers/ton-year during the 2010–2019 period; (2) freight transport intensity and affluence were the dominant driving factors in both regional and national scales, while population density, road density and material efficiency played smaller roles. This study contributes to understanding the deeper relation between resource use and its provided services.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn