Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,038,073
The affordances of the flipped classroom approach in English grammar instruction
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Huu Anh Vuong, Choon Keong Tan, Kean Wah Lee
Nơi đăng:
International Journal of Education, Psychology and Counseling;
S
ố:
4(33);
Từ->đến trang
: 95-106;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Recently, the flipped classroom instructional approach has received much attention from teachers of different subjects around the world. This new pedagogical model has been reported to be a potential method in the area of EFL teaching. In Vietnam, teaching English grammar has mainly focused on students’ acquisition of grammar rules without much practical application in real communicative situations. This case study aims at investigating the affordances perceived by students in a flipped English grammar class in order to help language teachers to harness the approach to enhance their students’ learning. The qualitative research design was adopted in the study. Thirty-four students majoring in the English language at a university in Vietnam attended a 10-week flipped grammar class. The instruments include semistructured interviews with ten students randomly selected from the participants. Thematic analysis was performed to address the qualitative data drawing on the Activity Theory framework. Twelve affordances of the flipped classroom approach in English grammar instruction such as being self-paced in learning, offering opportunities to voice opinions, saving time for in-class communicative activities and facilitating learning English grammar communicatively were identified. The results of the study offer valuable implications for the application of this model in teaching English as a foreign language, especially in the context of Vietnam.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn