Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,112,908

 Using reflective journals for learning English among primary school students via Google Drive
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Nguyen Huu Anh Vuong & Nguyen Thi Khanh Le
Nơi đăng: International Journal of E-Learning Practices (IJELP); Số: 4;Từ->đến trang: 92-107;Năm: 2021
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Reflection is an important practice where teachers construct the meanings and knowledge that guide students‟ actions in the classroom. Reflective journal is advocated as a way to enhance teaching and learning. Most studies of reflective journals focus on its potential in promoting the process of teaching and learning, and the impacts of it on students‟ outcomes or motivation. The study used both quantitative and qualitative research approaches to examine the benefits of using reflective journals in teaching English to primary school students as well as their attitudes. It employed instruments such as questionnaires, students' reflective journals, and semi-structured interviews to collect data from 45 students at a primary school in Danang, Vietnam. The findings indicate four main benefits that reflective journals bring to primary school students. In addition, the study results showed students‟ positive feelings and attitudes towards writing reflective journals.Keywords: reflection, reflective journals, benefits, primary school students, attitudes
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn