Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,519,503
Beyond the Washback of the English National Exam: Subsequent Impact on Language Learning Strategies of First-year English Majors
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huu Thanh Minh Nguyen
Nơi đăng:
Language Education & Assessment;
S
ố:
3(2);
Từ->đến trang
: 38-57;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The study aims to investigate washback of the English National Exam (ENE) on learning and howthey impacted English language learning strategies of first-year English majors at University ofForeign Language Studies, The University of Danang (UFLS, UD). Data was collected from aquestionnaire administered to 120 first-year English majors and an interview conducted with tenrandomly-selected students from the focus group. The findings indicated that given the ENE 2018 as an objective test with emphasis on language knowledge (grammar, vocabulary, and pronunciation) and reading skills, previous learning practices of first-year English majors as the washback of ENE resulted in intense memorization of language knowledge to perform test-preparation exercises rather than concentrating on developing non-tested skills (listening, speaking, and writing). While some previous English learning practices have inherently benefited first-year English majors, they mainly exert negative effects and drive first-year English majors to develop and modify pre-existent strategies as well as adopt new ones for the development of all language skills. The study is instrumental in depicting potential effects of previous learning practices for the ENE on higher education specializing in English, thereby preparing first-year English majors to make adjustments and accommodate themselves with appropriate learning strategies at UFLS, UD.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn