Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,522,634
The Washback of the International Language Testing System (IELTS) as an English Language Proficiency Exit test on the Learning of Final-year English Majors
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huu Thanh Minh Nguyen
Nơi đăng:
Teaching English as a Second Language Electronic Journal (TESL-EJ) (Q1, Scopus);
S
ố:
27(2);
Từ->đến trang
: 1-34;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Understanding the IELTS washback on learning in English as a Foreign Language (EFL) in higher education contexts remains limited. To fill in this research gap, this study investigated washback effects of the International English Language Testing System (hereafter called IELTS) as an English language proficiency exit test for final-year English majors in Central Vietnam from the perspectives of student psychology and learning behaviors by combining Hughes’ (1993) and Shih’s (2007) washback models to identify the specific washback mechanisms formed by the test factors related to the IELTS. Using a sample of 282 final-year English majors responding to an online questionnaire at a Central Vietnamese University, the factor structures for IELTS washback on learning from test factors were determined by Exploratory Factor Analysis and confirmed by Confirmatory Factor Analysis. Data analyses involved descriptive statistics, Pearson correlation, and multiple linear regression analyses. The study revealed that the IELTS exerted both positive and negative washback on the student psychology and learning behaviors. The students perceived the IELTS as difficult to achieve the required score. They also perceived IELTS as high stakes with various utility values for different aspects of life. The washback mechanisms showed that the test factors exerted effects on the IELTS washback formation in different manners and to different degrees.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn