Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,313,001
Evaluate the Influence of Groynes System on the Hydraulic Regime in the Ha Thanh River, Binh Dinh Province, Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thanh-Nhan-Duc Tran, Quang Binh Nguyen, Dinh Tam Luc Le, Tien Dung Nguyen, Ngoc Duong Vo, Philippe Gourbesville
Nơi đăng:
Advances in Hydroinformatics: Models for Complex and Global Water Issues—Practices and Expectations, Springer Nature Singapore;
S
ố:
978-981-19-1600-7;
Từ->đến trang
: 241-254;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The significant development of river protection measures is based on the substantial rise of global warming, an unpredicted hurricane with strange trajectories, intensity, and volume. Groyne, a typical structure in the river and coastal training works, has appeared as one of the most effective methods with many advantages in dealing with many present backlog problems. Groynes are often used to prevent riverbank erosion, control river flows, and stabilize riverbeds to improve river and riverine ecosystems. Currently, the determination of the groyne spacing is usually based on experimental models and formulas. In this study, to reveal and provide reference outputs, the authors used MIKE 21 FM model to evaluate the Groynes embankment system’s impact and benefits on Ha Thanh river Binh’s hydraulic regime Dinh province, Vietnam. As a result, the scenario simulation results would clarify specific features such as its angle, length, and distance between the embankments. Then, it would be adjusted to give the reference optimal layout corresponding to the economic situation and for the hydraulic regime in different applied areas. This case study is used to calculate the left side of the Ha Thanh riverbank and could be considered as a valuable reference for applying in similar and contiguous areas.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn