Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,371,885

 Nghiên cứu so sánh sự giảm lực cản của hình học ô tô dạng đuôi vuông sử dụng dòng chảy liên lục và dòng chảy dao động
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Phan Thành Long, Nguyễn Tiến Thừa
Nơi đăng: International Journal of Engineering Trends and Technology; Số: Volume 70 Issue 11;Từ->đến trang: 232-239;Năm: 2022
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

ABSTRACT
A 3D finite volume method numerical simulation was conducted on the square-back Ahmed model to compare the drag reduction capability and energy efficiency between steady blowing and fluidic oscillators flow control techniques. A parametric study was carried out with various operational conditions of actuators, i.e., the jet angle and velocity of the steady blowing method and the input mass flow rate of each actuator for a fluid oscillator. Applying both active flow control methods leads to an aerodynamic drag reduction of the Ahmed model. Furthermore, the analysis of the near-wake structure revealed a recovery of static pressure on the rear surface of the model. The control energy efficiency was then studied, and the results showed the best efficiency of 8.04 % for the steady blowing method at momentum coefficient C = 2.21 x 10-3 and jet angle θ = 30o. For the fluidic oscillator cases, each actuator had a maximum energy efficiency of 10.88 % at the input mass flow rate of 1.5 kg/h.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn