Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,384,248
Phân tích số kĩ thuật điều khiển dòng chảy chủ động để giảm lực cản tác dụng lên ô tô dạng vuông Ahmed
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thanh-Long Phan,Quoc Thai Pham,Thi Kim Loan Nguyen andTien Thua Nguyen
Nơi đăng:
Journal of Applied Science;
S
ố:
13 (1);
Từ->đến trang
: 1-22;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Aerodynamic drag reduction is required with new stringent constraints on pollutant emissions and fuel efficiency of ground vehicles. In this context, active flow control is a promising approach to achieve this target. This study focuses on applying different flow control strategies on the square-back Ahmed model to reduce aerodynamic drag. A steady blowing jet, a synthetic jet and an unsteady jet are located at the back edges of the model as flow control devices. A numerical study based on the 3D WMLES simulation was performed to evaluate the drag reduction capabilities of these devices at different operating conditions. The results showed that a maximum aerodynamic drag reduction of 26.51% was achieved when using a steady blowing jet, and 17.27% with an unsteady jet. In contrast, the effect of the synthetic jet on the aerodynamic drag of the model is solely at high control frequencies.
ABSTRACT
Aerodynamic drag reduction is required with new stringent constraints on pollutant emissions and fuel efficiency of ground vehicles. In this context, active flow control is a promising approach to achieve this target. This study focuses on applying different flow control strategies on the square-back Ahmed model to reduce aerodynamic drag. A steady blowing jet, a synthetic jet and an unsteady jet are located at the back edges of the model as flow control devices. A numerical study based on the 3D WMLES simulation was performed to evaluate the drag reduction capabilities of these devices at different operating conditions. The results showed that a maximum aerodynamic drag reduction of 26.51% was achieved when using a steady blowing jet, and 17.27% with an unsteady jet. In contrast, the effect of the synthetic jet on the aerodynamic drag of the model is solely at high control frequencies.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn