Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,005,505
Accessibility to Microcredit by Small-and Medium-Sized Enterprises in Malaysia
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Rafiatul Adlin Mohd Ruslan, Christopher Gan, Baiding Hu, Nguyen Thi Thieu Quang
Nơi đăng:
International Journal of Business and Economics;
S
ố:
18;
Từ->đến trang
: 3;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This study investigates the determinants of Malaysian SMEs’ accessibility to microcredit, because obtaining bank financing is not popular among small-scale enterprises. We employ logistic regression to analyze the key determinants of accessibility to microcredit among these SMEs. Using survey data on SMEs’ owners/managers in Terengganu, Malaysia in 2016, we find factors influencing microcredit accessibility include married, ethnicity, financial training, household income, age of enterprise, ownership, networking with nongovernmental organizations, networking with microfinance institutions, networking with business associations, and distance of business premises to the nearest microcredit provider.
ABSTRACT
This study investigates the determinants of Malaysian SMEs’ accessibility to microcredit, because obtaining bank financing is not popular among small-scale enterprises. We employ logistic regression to analyze the key determinants of accessibility to microcredit among these SMEs. Using survey data on SMEs’ owners/managers in Terengganu, Malaysia in 2016, we find factors influencing microcredit accessibility include married, ethnicity, financial training, household income, age of enterprise, ownership, networking with nongovernmental organizations, networking with microfinance institutions, networking with business associations, and distance of business premises to the nearest microcredit provider.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn