Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,392,820
Brand equity in a tourism destination: A case study of domestic tourists in Hoi An city, Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tran Trung Vinh; Nguyen Phuc Nguyen; Tran Thi Kim Phuong; Tran Nien Tuan; Huynh Thi Phuong Thuan
Nơi đăng:
Tourism Review (ISI, SSCI, Q1);
S
ố:
74(3);
Từ->đến trang
: 704-720;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Xã hội nhân văn;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Purpose – This paper aims to propose and investigate the relationships among the components of brand equity, and examining the effects of these components on overall destination brand equity in Hoi An tourism destination, Vietnam, from the perspective of domestic tourists. Design/methodology/approach – Questionnaire data were collected from 319 domestic tourists who have visited Hoi An city. The results of empirical tests using a structural equation model support the research hypotheses. Findings – The results indicate that destination brand awareness has significant, positive effects on destination brand image and destination perceived quality; destination brand image has positive influences on destination perceived quality and destination brand loyalty; destination perceived quality has significant, positive impacts on destination brand loyalty; except for destination brand image, the remaining dimensions have positive and direct impacts on overall destination brand equity. Originality/value – An integrated model of destination brand equity dimensions and overall destination brand equity was tested in a tourism city in the context of a developing economy. Moreover, relevant implications are provided for destination marketers as to how to improve destination brand equity in the tourism industry. Keywords Brand equity, Destination, SEM, Domestic tourists, Hoi An Paper type Research paper
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn