Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,145,808
DESIGNING A SET OF CRITERIA TO ASSESS THE SELF-DIRECTED LEARNING CAPACITIES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN TEACHING AND LEARNING PHYSICS
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Trần Thị Hương Xuân
Nơi đăng:
The University of Danang-University of Science and Education (UD-UED);
S
ố:
3;
Từ->đến trang
: 131-137;
Năm:
2015
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
Testing and assessment based on the orientation of learner capacity development have been examined in terms of theoretical preliminaries and implemented in the teaching and learning pocess of every subject throughout all educational levels ranging from the primary ones to the tertiary one. According to the project aimed at creating radical and comprehensive innovation in the Vietnamese education, our country’s education has been synchronously transformed from skill and knowledge assessment into the assessment of learners’ capacities. From the primary levels, students are trained to form and develop their general capacities and specialized capacities throughout the whole process. This requires the establishment of a set of criteria which serves as a base for assessing the capacities that need to be formed in students. Self-directed learning is one of the general capacities that needs to be formed in the process of learning all subjects including physics. As an experimental science subject, physics can help to build up students’ self-directed learning capacities. This paper is to propose criteria for assessing students’ self-directed learning capacities in the process of teaching and learning physics.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn