Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,110,983

 Purchase Intention In Cross-Border E-Commerce: The Case of Vietnamese Consumers
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Nguyet Phuong Ta, Son Tung Nguyen
Nơi đăng: Proceedings of The International Conference on Management and Business 2021; Số: 1;Từ->đến trang: 501-508;Năm: 2021
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Báo cáo; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
The fast-moving economic integration and technology development has lead to the development of Crossborder E-commerce (CBEC). As its nature of more complicated interaction processes in comparison with domestic e-commerce, consumer attitudes and perceptions also changed and be affected by additional different factors. Given the increasing rapid development and extension of CBEC into emerging markets, there is lack of research attentions toward customer’s intention in these regions. Therefore, this study reviews previous studies on consumer's purchase behaviour to propose model in identifying factors influencing Vietnamese consumer's purchase intention in CBEC context. This study also discusses the challenges of CBEC in emerging markets and attempts to introduce a conceptual model in understanding the consumer's purchase intention in CBEC of the Vietnamese consumer especially during the covid-19 pandemic.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn