Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,101,430
Unveiling the drivers of modal switch from motorcycles to public transport in Southeast Asia
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Son-Tung Nguyen, Mehdi Moeinaddini, Ismaïl Saadi, Mario Cools
Nơi đăng:
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour (SSCI - Q1);
S
ố:
102;
Từ->đến trang
: 373-391;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Khoa học;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Most studies on commuter and public transport mode choice rely on theoretical frameworks that draw boundaries between the utility function, social-ecological system, demographic and socio-economic attributes, and psychological theory. While models predicting the shift towards public transport are commonly applied in developed countries, there is a lack of similar studies that construct these models in developing countries. In addition, in some developing countries, the motorcycle is one of the main private motorised travel modes. Therefore, the modal shift from motorcycles to public transport in Southeast Asia to reduce private mobility is one of the important topics to examine. This paper presents a systematic literature review, utilising a comprehensive search strategy across electronic databases and reputable sources to identify directed acyclic graphs (DAGs), revealing factors influencing the choice and intention to shift to public transport. Data synthesis from selected studies highlights the intrinsic and extrinsic variables influencing public transport use, motorcycle use, and the modal shift to public transport. The study also proposes a theoretical framework for the modal shift in usage from motorcycles to public transport.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn