Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 109,882,428

 Vận dụng phương pháp kể chuyện trong dạy học môn Toán nhằm nâng cao năng lực tư duy và lập luận toán học cho học sinh lớp 2
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Vũ Đình Chinh (GV hướng dẫn), Nguyễn Thị Thùy Linh, Huỳnh Thị Mỹ Quyên, Nguyễn Thị Minh Châu, Phan Thị Lam, Nguyễn Thị Hiền (nhóm SV NCKH)
Nơi đăng: Tạp chí Giáo dục và Xã hội; Số: Số 155 (216) tháng 2/2024 (kỳ 2);Từ->đến trang: 87-92;Năm: 2024
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
This article studies the unique thinking capacity and arguments for mathematical computation and storytelling methods. Then, propose a procedure for applying the storytelling method to the study of Mathematics in order to improve thinking and reasoning skills in Mathematics for 2nd-grade students. In addition, the article also sets out the requirements and process for designing Math stories to bring the most optimal teaching effectiveness through an e-book interface containing interesting Math stories and attractive activities to stimulate students’ interest in learning while encouraging curiosity, thinking ability, and logical reasoning for elementary school students and combined with a system of review questions.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn