Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,880,624
Đánh giá khóa học Nghiên cứu hành động trong chương trình bồi dưỡng giáo viên ở Việt Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Võ Thị Kim Anh
Nơi đăng:
Journal of Nusantara Studies;
S
ố:
2;
Từ->đến trang
: 88-97;
Năm:
2017
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The article presents findings of the evaluation conducted in the centre of Vietnam to investigate the effectiveness of Action Research course, one of the five component courses of the in-service English teacher training program implemented by National Foreign Language 2020 Project in Vietnam. The primary purpose of the course is to help in-service teachers of English develop the ability to do action research in their teaching context so that they themselves can solve their own teaching issues. The research applies Context, Input, Process and Product (CIPP) evaluation, a very thoroughly developed model in educational evaluation for the course’s accountability and improvement. How effective the course is, what alternative strategies can be used for the implementation of the course, what problems prevent the course from meeting the need of the course’s participants, and what improvements should be made are findings of the course. The evaluation employed the qualitative approach with the sample of 30 in-service teachers of English in the centre of Vietnam. The interview was employed for qualitative data. Findings from the evaluation reveal that the course is effective to develop in-service teachers’ ability to do action research though improvements should be made to textbook and practice session of the course. The article presents findings of the evaluation conducted in the centre of Vietnam to investigate the effectiveness of Action Research course, one of the five component courses of the in-service English teacher training program implemented by National Foreign Language 2020 Project in Vietnam. The primary purpose of the course is to help in-service teachers of English develop the ability to do action research in their teaching context so that they themselves can solve their own teaching issues. The research applies Context, Input, Process and Product (CIPP) evaluation, a very thoroughly developed model in educational evaluation for the course’s accountability and improvement. How effective the course is, what alternative strategies can be used for the implementation of the course, what problems prevent the course from meeting the need of the course’s participants, and what improvements should be made are findings of the course. The evaluation employed the qualitative approach with the sample of 30 in-service teachers of English in the centre of Vietnam. The interview was employed for qualitative data. Findings from the evaluation reveal that the course is effective to develop in-service teachers’ ability to do action research though improvements should be made to textbooks and practice session of the course.
[
2018\2018m03d027_20_53_52published_article_on_action_research.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn