Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,677,892

 Effects of consumer perceptions on carbon-offset payment through mediating and moderating mechanisms
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Bao Quoc Truong-Dinh, Tessa Tien Nguyen, Tzu-Chang Forrest Cheng, Julian Ming-Sung Cheng
Nơi đăng: Transportation Research Part D: Transport and Environment (SSCI); Số: 115;Từ->đến trang: 103584;Năm: 2023
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
In this study, we propose a framework to explore the mechanism that drives consumers to make voluntary carbon-offset payments in aviation transportation. A sample of 404 responses is collected in Taiwan by applying a quota sampling method. The results reveal that perceived airlines’ altruistic motives and perceived social norms influence consumer propensity to pay for offsetting carbon emissions through the intervening role of trust in those airlines which adhere to this program and under the contingent role of consumers’ self-efficacy towards environmental issues. Perceived social norms and personal perception about the effectiveness of the carbon offset also impact consumer propensity directly. This research discusses the studied issue from a fresh point of altruism, in particular firms’ altruistic motives, while simultaneously bringing in the consumer standpoints of social norms and the perceived effectiveness …
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn