Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,961,501
The Effect of Ethanol, Butanol Addition on the Equivalence Air–Fuel Ratio, Engine Performance and Pollutant Emission of an SI Engine Using Gasohol Fuels
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Quang Trung, Huynh Tan Tien and Phan Minh Duc
Nơi đăng:
Proceedings of the International Conference on System Science and Engineering 2017 (ICSSE 2017);
S
ố:
ICSSE 2017;
Từ->đến trang
: 605-609;
Năm:
2017
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Ethanol–gasoline and butanol–gasoline blended fuel was tested in a conventional engine under various air–fuel equivalence ratios for its performance and emissions. The results of engine performance tests showed that torque output would increase slightly at seventy percent throttle valve opening when ethanol–gasoline and butanol–gasoline blended fuel was used. It was also shown that CO and HC emissions were reduced with the increase of ethanol/butanol content inthe blended fuel, which resulted from oxygen enrichment. At an air–fuel equivalence ratio slightly larger than one, the smallest amounts of CO and HC and the largest amounts of COR2R resulted. It was noted that under the lean combustion condition, COR2R emission was controlled by air–fuel equivalence ratio; while under the rich combustion condition, COR2R emission is offset by CO emission. From the experimental data, the optimal ethanol, butanol content in the gasoline and air–fuel equivalence ratio in terms of engine performance and air pollution was found.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn