Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 99,322,399
A LITERATURE REVIEW ON THE TRANSACTION COSTS AND THE CONTRACTUAL ISSUES AFFECTING AN EFFECTIVE GOVERNANCE STRUCTURE IN AN INTERMODALTRANSPORT
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Dang Hoang Thu1,2, Le Thi Minh Hang
Nơi đăng:
International Conference on Management and Business (COMB 2019);
S
ố:
2019;
Từ->đến trang
: 318-328;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This search work focuses on how and which characteristics of transaction costs and contractual issues can affect the decisions on an effective governance structure in an intermodal transport. In the light of the transaction cost economics theory, three features of transaction including assets specificity, uncertainty and frequency can explain the decision on optimal governance structure in an intermodal transport. Low levels of assets specificity, uncertainty and frequency would favour a market like contract whereas high levels of assets specificity, uncertainty and frequency should be vertical integration or internalisation of the transaction, or a hierarchy. In addition, some contractual issues in rail-road and sea-road transportations are presented as the development of economic organization in an intermodal transport.
ABSTRACT
This search work focuses on how and which characteristics of transaction costs and contractual issues can affect the decisions on an effective governance structure in an intermodal transport. In the light of the transaction cost economics theory, three features of transaction including assets specificity, uncertainty and frequency can explain the decision on optimal governance structure in an intermodal transport. Low levels of assets specificity, uncertainty and frequency would favour a market like contract whereas high levels of assets specificity, uncertainty and frequency should be vertical integration or internalisation of the transaction, or a hierarchy. In addition, some contractual issues in rail-road and sea-road transportations are presented as the development of economic organization in an intermodal transport.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn