Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,129,500
IMPACT OF PSYCHOLOGICAL CAPITAL TO ENTREPRENEURIAL INTENTIONS – A PLS-SEM APPROACH
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
HOANG Ha, LE Thi Minh Hang
Nơi đăng:
The International Conference on Management and Business – COMB 2021;
S
ố:
2021;
Từ->đến trang
: 256-269;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
This study was conducted to understand the effects of psychological factors on the intention to start a business through the TPB model. Based on the arguments and previous studies on Recognizing opportunities, we add to the traditional TPB model a new factor, Opportunities Recognition, to test the impact of this factor on the intention to start a business. Based on the results of PLS-SEM analysis, data obtained from 281 students have shown the effects of psychological factors on the variables in the new TPB model. Moreover, the newly added factor of Opportunities Recognition also has a strong and significant impact on students' intention to startup. This study has provided more empirical evidence on the role of psychological factors on the formation of students' entrepreneurial intentions. Furthermore, this study will serve as a foundation for researchers to apply the newly added factor of Opportunities Recognition in studies related to TPB.
ABSTRACT
This study was conducted to understand the effects of psychological factors on the intention to start a business through the TPB model. Based on the arguments and previous studies on Recognizing opportunities, we add to the traditional TPB model a new factor, Opportunities Recognition, to test the impact of this factor on the intention to start a business. Based on the results of PLS-SEM analysis, data obtained from 281 students have shown the effects of psychological factors on the variables in the new TPB model. Moreover, the newly added factor of Opportunities Recognition also has a strong and significant impact on students' intention to startup. This study has provided more empirical evidence on the role of psychological factors on the formation of students' entrepreneurial intentions. Furthermore, this study will serve as a foundation for researchers to apply the newly added factor of Opportunities Recognition in studies related to TPB.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn