Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,418,399
Insights into Homeschooling in Vietnam: Vietnamese Parents’ Perspectives and Approaches to Cultivating Mother Language Skills and Literary Appreciation for their Children
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tinh Thanh Thi Le; Oanh Ngoc Tran Ho; Hien Thanh Tran; Oanh Phuong Dam Le
Nơi đăng:
Vietnam Journal of Education;
S
ố:
8(1);
Từ->đến trang
: 51-59;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
In the wake of the COVID-19 pandemic, homeschooling has emerged as a viable alternative in Vietnam, raising questions about its effectiveness compared to traditional schooling. While offering personalized learning and cultural immersion, concerns remain regarding social development, academic rigor, and systemic recognition. This qualitative study delves into the experiences of Vietnamese homeschooling families, utilizing semi-structured interviews to uncover thematic patterns in parental narratives. We explore how parents navigate curriculum design, resource utilization, and social interaction to foster their children’s Vietnamese language fluency and literary appreciation. By analyzing their strategies and challenges, our findings inform educational policymakers in developing support systems for homeschooling families and guide parents in creating enriching learning environments. This study opens a crucial dialogue on the future of homeschooling in Vietnam, encouraging stakeholders to explore its potential and address its limitations to ensure every child receives a high-quality education.
ABSTRACT
In the wake of the COVID-19 pandemic, homeschooling has emerged as a viable alternative in Vietnam, raising questions about its effectiveness compared to traditional schooling. While offering personalized learning and cultural immersion, concerns remain regarding social development, academic rigor, and systemic recognition. This qualitative study delves into the experiences of Vietnamese homeschooling families, utilizing semi-structured interviews to uncover thematic patterns in parental narratives. We explore how parents navigate curriculum design, resource utilization, and social interaction to foster their children’s Vietnamese language fluency and literary appreciation. By analyzing their strategies and challenges, our findings inform educational policymakers in developing support systems for homeschooling families and guide parents in creating enriching learning environments. This study opens a crucial dialogue on the future of homeschooling in Vietnam, encouraging stakeholders to explore its potential and address its limitations to ensure every child receives a high-quality education.
[
2024\2024m05d021_15_57_33355-tinh-thanh-thi-le_(2).pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn