Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,006,898
Metaphors as a window into identity: A study of teachers of English to young learners in Vietnam.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Chinh Duc Nguyen
Nơi đăng:
System:An International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics;
S
ố:
60;
Từ->đến trang
: 66-78;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Although teacher identity has become an emergent theme in the fields of both general education and language teaching, there have been few investigations into the identity of teachers of language to young learners. This paper reports on a study that explored the identity of six primary school English-language teachers in Vietnam. Data for the paper were collected through life-history interviews in which the participating teachers were encouraged to use metaphors as a means to understand themselves and their work. The findings reveal that the participating teachers projected their images as teachers of English to young learners through a wide range of metaphors, which were subsequently classified into five groups: ‘artists’, ‘mothers’, ‘trial judges’, ‘intercultural promoters’ and ‘democrats’. These findings offer important insights into primary school English-language teachers’ multiple identities, the particularity of teaching language to young learners, and Vietnamese teachers’ construction of identities in relation to the local context. They also offer some implications for the fields of teaching English to young learners and second language teacher education.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn