Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,043,834
A COGNITIVE APPROACH TO THE EVALUATION OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS' PROFESSIONAL COMPETENCIES
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Le Thi Bach Lien, Nguyen Thi Ha Phuong, Tran Kiem Minh
Nơi đăng:
THE 5th INTERNATIONAL CONFERENCE LANGUAGE, SOCIETY, AND CULTURE IN ASIAN CONTEXTS (LSCAC 2018);
S
ố:
LSCAC 2018;
Từ->đến trang
: 926-940;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
In this study, we present the model of mathematical knowledge for teaching developed by Ball and her colleagues (Ball, Thames & Phelps, 2008) and consider it as an essential component of a cognitive approach to the conceptualization and assessment of prospective mathematics teachers’ knowledge for teaching. More specifically, we use this model to analyze the characteristics of Vietnamese prospective mathematics teachers’ mathematical knowledge for teaching the geometric and physical meanings of the derivative – an important topic in upper secondary school mathematics curriculum. Finally, implications for the professional learning of Vietnamese mathematics teachers are also discussed.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn