Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,043,834

 A COGNITIVE APPROACH TO THE EVALUATION OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS' PROFESSIONAL COMPETENCIES
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Le Thi Bach Lien, Nguyen Thi Ha Phuong, Tran Kiem Minh
Nơi đăng: THE 5th INTERNATIONAL CONFERENCE LANGUAGE, SOCIETY, AND CULTURE IN ASIAN CONTEXTS (LSCAC 2018); Số: LSCAC 2018;Từ->đến trang: 926-940;Năm: 2019
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
In this study, we present the model of mathematical knowledge for teaching developed by Ball and her colleagues (Ball, Thames & Phelps, 2008) and consider it as an essential component of a cognitive approach to the conceptualization and assessment of prospective mathematics teachers’ knowledge for teaching. More specifically, we use this model to analyze the characteristics of Vietnamese prospective mathematics teachers’ mathematical knowledge for teaching the geometric and physical meanings of the derivative – an important topic in upper secondary school mathematics curriculum. Finally, implications for the professional learning of Vietnamese mathematics teachers are also discussed.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn